Real berhak raih kemenangan -- Zidane

Oleh Ammar Hakim 22 Jun 2020 63
Real berhak raih kemenangan -- Zidane
Zinedine Zidane mengetuai perbincangan berterusan mengenai keputusan pengadil setelah Real Madrid mendahului LaLiga dengan kemenangan 2-1 ke atas Real Sociedad pada hari Ahad.

Penalti Sergio Ramos, kerana melakukan pelanggaran terhadap Vinicius Junior, membuat Madrid unggul sebelum Adnan Januzaj melakukan usaha yang dikesampingkan karena ofsaid.

Karim Benzema menggandakan kelebihan Real sebelum Mikel Merino menyumbat jaringan saguhati buat tuan rumah pada penghujung permainan.

Sering dikaitkan memiliki kelebihan daripada keputusan pengadil, Zidane jelas sudah bosan dengan perbincangan isu tersebut dengan mengatakan pasukannya berhak menang selepas berjaya melintas Barcelona di puncak liga.

"Apa yang mengganggu saya adalah pada akhirnya kita hanya bercakap mengenai pengadil, nampaknya kita tidak melakukan apa-apa di atas padang," kata ketua jurulatih Real itu.

"Tetapi kami tidak akan mengawal kontroversi. Kami menang dan saya berasakan ia adalah kemenangan yang wajar buat kami."

Real, yang menerima kunjungan Real Mallorca Rabu ini, telah memenangi tiga perlawanan berturut-turut sejak kembali beraksi sejak penangguhan saingan ekoran Covid-19.

Zidane berpuas hati untuk meninggalkan Anoeta dengan tiga mata, dengan Real ini mendahului liga ketika saingan berbaki lapan perlawanan.

"Menang, tiga mata di stadium yang sukar. Kami mempunyai perlawanan yang rumit untuk dimainkan hingga akhir," katanya.

"Kami bermain dengan baik, mencipta peluang tetapi ini tidak bermakna apa-apa. Kami melihat betapa rumitnya 10-15 minit terakhir. Saya sangat gembira dan Real berhak menang."

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen