Real akan perbaiki mutu permainan -- Zidane

Oleh Penulis Jemputan 26 November 2017 782
Real akan perbaiki mutu permainan -- Zidane
REAL MADRID 3 MALAGA 2

Zinedine Zidane yakin Real Madrid akan terus memperbaiki persembahan selepas melakar kemenangan 3-2 ke atas Malaga dalam saingan LaLiga, semalam.


Aksi penuh dramatik di Santiago Bernabeu menyaksikan juara Sepanyol itu bolos dua kali selepas mendahului perlawanan sebelum Cristiano Ronaldo menjaringkan gol kemenangan 14 minit sebelum perlawanan berakhir.

Kemenangan Real itu masih jauh daripada persembahan memberangsangkan tetapi Zidane berasakan mereka berada pada landasan tepat selepas meraih tiga kemenangan dan satu seri dalam semua pertandingan.

Kemenangan itu tepat pada masanya apabila Valencia dan Barcelona bakal bersaing di Mestalla hari ini dan Zidane berharap aksi konsisten dapat diteruskan.

"Kami meraih tiga mata tetapi akan berusaha untuk mempertingkatkan lagi mutu permainan," kata Zidane.

"Apa yang saya mahu adalah Real meraih tiga, empat, lima, enam, tujuh kemenangan berturut-turut selepas ini.

"Kami bermula dengan baik dan menjaringkan gol pertama. Tetapi bersambung dalam babak kedua, pasukan lawan mula memberikan asakan.

"Kami sangat gembira dengan keputusan ini. Kami berjaya meraih kemenangan," tambahnya.

Jaringan kemenangan Ronaldo merupakan gol keduanya daripada sembilan perlawanan musim ini dan Zidane turut mengharapkan peningkatan dalam persembahan Ronaldo untuk aksi akan datang.

"Dia memiliki banyak peluang dalam perlawanan ini tetapi penjaga gol (Roberto) berada pada tahap terbaik. Ronaldo akan mempamerkan aksi lebih cemerlang dalam perlawanan-perlawanan akan datang," katanya lagi.

Real akan kembali dalam saingan Copa del Rey bertemu Fuenlabrada pada Selasa ini sebelum menghadapi ujian bertemu Athletic Bilbao untuk aksi LaLiga.

Tentang Penulis

Penulis Jemputan

Komen