SPAL 1 JUVENTUS 2

Aaron Ramsey berasakan selesa beraksi dalam jentera tengah Juventus ketika berjaya meledak gol kemenangan ketika mengatasi SPAL.


Dalam perlawanan di mana Cristiano Ronaldo merekodkan penampilan yang ke-1000 dengan jaringan pembukaan, gol daripada Ramsey menjadi pemisah apabila SPAL berjaya mengurangkan defisit jaringan apabila menyempurnakan sepakan penalti.

Pemain kebangsaan Wales itu menyempurnakan hantaran daripada Paulo Dybala mengatasi Etrit Berisha untuk mencetak jaringan pertama dalam Serie A sejak September lalu, memastikan Juventus mendahului empat mata di puncak liga.

Lebih kerap diturunkan pemain di belakang penyerang, Ramsey berpuas hati apabila menemui rentak apabila menjadi sebahagian daripada jentera tengah The Old Lady.

"Ia adalah posisi saya, saya sudah biasa beraksi dalam posisi tersebut," kata bekas pemain Arsenal itu kepada Sky Sport Italia.

"Saya memiliki peluang untuk melakukan larian ke dalam kotak penalti dan menjaringkan gol, jadi saya berasa sangat selesa.



Juve tidak berada dalam tahap terbaik di Stadio Paolo Mazza semalam tetapi berjaya memastikan kemenangan ke atas pasukan tercorot liga.

Dengan kunjungan ke Lyon bagi aksi Liga Juara-Juara (UCL) dan menerima kunjungan Inter dalam aksi perebutan takhta liga minggu hadapan, Rasmey gembira memastikan kemenangan kepada pasukan.

"Sukar untuk mendapatkan kemenangan di sini.

"Perkara paling penting kami kekal dengan taktikal yang diterapkan jurulatih dan berjaya meraih tiga mata. Minggu yang lebih mencabar menanti kami dan ini adalah permulaan terbaik."