Rabiot selar media Itali, Perancis

Oleh Ammar Hakim 14 Mei 2020 291
Rabiot selar media Itali, Perancis
Pemain tengah Juventus, Adrien Rabiot menyelar media yang mendakwa dia mogok setelah kelab itu memotong gaji pemain semasa wabak coronavirus.

Laporan akhbar di Itali dan asalnya dari Perancis menuduh Rabiot mengambil tindakan peribadi sebagai tindak balas melihat gajinya dikurangkan, dengan semua kelab Serie A mengambil langkah-langkah sedemikian untuk melindungi kewangan mereka semasa penggantungan liga.

Tetapi Rabiot berjaya melihatnya dari sisi lucu, menyiarkan foto dirinya yang kelihatan terganggu dengan kisah Instagramnya dengan kapsyen, "apabila anda menyedari itu adalah hari terakhir ... mogok" disertai dengan emoji ketawa.

Catatan susulan memaparkan ilustrasi botol ubat, labelnya berbunyi: "Surat khabar-TV, media - jangan percaya bulat-bulat".

Rabiot telah mengasingkan diri di Perancis selama wabak tersebut dan tetap berada di sana walaupun ramai rakan sepasukan kembali menjalani latihan di Turin, ketika Serie A hampir kembali untuk meneruskannya.

Keputusannya untuk tinggal di Perancis, menurut laporan dari sebuah akhbar Itali, merupakan "mogok peribadinya", walaupun dia diharapkan melakukan perjalanan ke Itali hari ini.

Dia akan dipaksa untuk menjalani pengasingan diri selama 14 hari setelah tiba, kerana pemerintah Itali mengeluarkan amaran bahawa mereka yang kembali dari luar negeri perlu mengasingkan diri terlebih dahuu dalam usaha untuk menghentikan penyebaran COVID-19.

Virus tersebut telah dijangkiti oleh lebih daripada 221,000 orang di Itali, dengan lebih daripada 30,000 angkat kematian.

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen