Ketua jurulatih Paris Saint-Germain (PSG), Mauricio Pochettino, tidak percaya pasukannya adalah pilihan untuk memenangi Liga Juara-Juara selepas menyingkirkan Bayern Munich.

PSG mara ke separuh akhir buat kali kedua berturut-turut dengan berkelebihan gol di tempat lawan setelah seri 3-3 secara agregat selepas tewas 1-0 awal pagi tadi di tempat sendiri.

Juara Ligue 1 PSG membalas dendam setelah melangkah ke separuh akhir, setelah tewas dalam aksi penentu musim lalu kepada Bayern.

PSG akan menentang Manchester City atau Borussia Dortmund dalam separuh akhir, sementara Chelsea akan bertemu pemenang pertembungan Liverpool-Real Madrid.

Pochettino, bagaimanapun menolak idea bahawa PSG adalah pilihan utama untuk memenangi UCL musim ini.


"Saya tidak begitu, "kata Pochettino kepada wartawan ketika ditanya apakah PSG adalah pasukan pilihan." Kami telah mengalahkan Barcelona dalam 16 perlawanan terakhir dalam dua perlawanan, kami juga telah mengalahkan Bayern dalam dua perlawanan.

"Saya rasa kami layak untuk memenangi kedua-dua perlawanan, tetapi saya tidak fikir PSG adalah pesaing utama untuk memenangi Liga Juara-Juara. Masih ada saingan. Kami sudah layak dan Chelsea juga berjaya hari ini."

"Kami akan melihat pertembungan antara Man City antara Dortmund dan Liverpool antara Real Madrid. Mana-mana pasukan yang berada di separuh akhir mempunyai peluang yang sama untuk menang."