Perbincangan berjalan lancar -- Iniesta

Oleh Penulis Jemputan 7 Oktober 2017 500
Perbincangan berjalan lancar -- Iniesta
Andres Iniesta menegaskan dia tidak menghiraukan masa depannya di Barcelona di sebalik menandatangani kontrak jangka panjang bersama kelab itu.

Kelab Sepanyol itu telah mengumumkan semalam bahawa mereka telah bersetuju untuk menawarkan kontrak sepanjang hayat kepada pemain berusia 33 tahun itu, yang bakal menjadi ejen bebas pada penghujung musim ini.

Pemain tengah itu, yang menyertai Barcelona dari Albacete pada 1996, menolak spekulasi pada bulan lalu dan telah bersetuju akan melanjutkan kontraknya -- meningkatkan kebarangkalian dia akan bersara di luar dari Nou Camp.

Bagaimanapun, selepas perbincangan kedua-dua pihak selesai, Iniesta gembira untuk kekal bersama kelab itu dan bermain secara profesional.

"Saya dan kelab ini tidak pernah memiliki sebarang masalah," kata Iniesta.

"Kami telah berbincang dan kelab telah menemui penyelesaian terbaik untuk saya dan masa depan pasukan ini," katanya.

Barcelona sedang berusaha untuk meneruskan kehadiran kapten pasukan itu memberikan impak dalam kesebelasan utama pasukan walaupun Iniesta telah membuat enam penampilan dalam tujuh perlawanan LaLiga setakat ini.

Iniesta percaya dia sedang menikmati kehidupan yang baru selepas mengharungi musim yang sukar pada 2016-17.

"Saya mengetahui mengenai dunia bola sepak ini. Tahun lalu, saya seperti sudah berada pada penghujungnya tetapi musim ini saya seperti dihidupkan semula.

"Saya percaya Barcelona akan memiliki musim yang cemerlang dan meneruskan mencipta kejayaan," katanya lagi.

Tentang Penulis

Penulis Jemputan

Komen