James Milner merasakan Liverpool mencipta peluang yang cukup untuk mengatasi defisit aksi pertama dan menyingkirkan Real Madrid daripada Liga Juara-Juara (UCL), hanya kerana sentuhan penyudah The Reds membiarkan mereka terselamat di Anfield.

The Reds ketinggalan 3-1 dalam perlawanan pertama suku akhir, namun jaringan di tempat lawan Mohamed Salah menghadirkan sinar untuk kebangkitan.

Bagaimanapun, pemain kebangsaan Mesir itu terlepas peluang terbaik bagi mengatur rentak perlawanan, dengan Liverpool sekadar melakukan empat percubaan empat daripada 15 yang terhasil ketika berdepan Real Madrid yang sekali lagi tanpa Sergio Ramos, Raphael Varane dan Dani Carvajal.



Zinedine Zidane menggunakan Federico Valverde sebagai pertahanan kanan, dan juara LaLiga itu berjaya seri tanpa jaringan dan mara ke separuh akhir untuk bertemu Chelsea.

"Saya fikir persembahannya bagus, intensiti dan keinginannya bagus," kata Milner kepada BT Sport.

"Kami memenangi bola dengan baik, ditekan dengan sangat baik. Tetapi anda tidak boleh melunaskan peluang yang kami miliki. Kami mempunyai lebih daripada cukup peluang untuk melakukan apa yang perlu kami lakukan dan sayangnya kami tidak menerimanya.

"Positifnya ialah kita menciptanya, terutama menentang pasukan seperti ini selepas perlawanan pertama, dan kita telah melakukan cukup banyak hal yang perlu dilakukan. Saya percaya bahawa dengan peluang yang kami ada.

"Kami jelas pasukan yang lebih baik. Alisson telah menafikan peluang lawan menerusi percubaan Vinicius. Tetapi kami telah melakukan yang terbaik untuk memenangi perlawanan ini.

"Anda hanya memerlukan yang pertama - yang pertama mengubah permainan. Tetapi, jika anda tidak mengambil peluang, maka anda tidak akan melewatinya.

"Ini adalah cara yang mengecewakan untuk satu pengakhiran, kerana jika kami bermain pada perlawanan pertama dengan intensiti yang sama, itu mungkin cerita yang berbeza.

"Anda boleh mengatakan bahawa kami telah membiarkan diri kami terlalu banyak yang harus dilakukan kerana kami belum melakukannya, tetapi kami telah melakukan cukup jika kami mengambil peluang kita. Pada akhirnya, kami tidak cukup bagus dalam dua perlawanan tersebut."