Messi: Kita perlu bersatu untuk kembalikan kegemilangan Barcelona

Oleh Ammar Hakim 30 September 2020 1464
Messi: Kita perlu bersatu untuk kembalikan kegemilangan Barcelona
Lionel Messi mahu menamatkan sebarang tidak sepakatan dengan Barcelona, memberitahu semua di kelab untuk menampilkan kesatuan dalam bidaan untuk berjaya musim ini.

Bintang Argentina itu mengejutkan dunia bola sepak apabila dia mengumumkan mahu meninggalkan Nou Camp bulan lalu, mempercayai dia masih lagi boleh mengaktifkan klausa untuk membatalkan kontraknya dan pergi dengan percuma.

Bagaimanapun, Barca dan LaLiga menegaskan pilihan tersebut telah berakhir Jun lalu, meninggalkan sebarang pembeli yang berpotensi sama ada menyediakan €700 juta klausa perlepasan, Messi memilih untuk tidak berhijrah ke mana-mana.

Mengesahkan jalan keluar adalah mustahil selepas bapa dan ejennya, Jorge bertemu presiden, Josep Maria Bartomeu, pemain berusia 33 tahun itu memberitahu dia akan kekal sehingga kontraknya berakhir.

Messi menjaringkan gol menerusi penalti ketika era Ronald Koeman bermula dengan kemenangan 4-0 thrashing ke atas Villarreal di Nou Camp dan, bercakap kepada SPORT, kini menjelaskan untuk kembali profesional kepada kelab.
 
"Selepas terlalu banyak perkara yang tidak disetujui, saya mahu menamatkan segala-galanya. Kami perlu bersatu dan beranggapan yang terbaik belum lagi tiba," katanya.

"Saya bertanggungjawab atas kesilapan saya sebelum ini dan mahu kembali menjadi Barcelona lebih baik dan kuat."



 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen