Quique Setien memuji Lionel Messi selepas bintang utama Barcelona itu merekodkan gol ke-700 dalam kariernya awal pagi tadi.

Messi mencapai rekod itu ketika menyudahkan sepakan penalti dalam perlawanan LaLiga di Camp Nou, di mana Barca terikat 2-2 dengan Atletico Madrid.

Pemenang enam kali anugerah Ballon d'Or itu mempamerkan sepakan ala "panenka" untuk meletakkan Barca di depan pada minit ke-50 sebelum Saul Niguez menyamakan kedudukan menerusi satu lagi sepakan penalti.

Bercakap mengenai ketua pasukannya itu -- yang menjaringkan 630 gol buat Barca dan 70 lagi buat Argentina -- dalam sidang media selepas perlawanan, ketua jurulatih, Setien, berkata: "Saya pasti Leo tidak dapat menjaringkan 700 gol lagi tetapi dia akan terus melakukannya.

"Anda tidak tahu bagaimana had untuk seorang pemain seperti ini."

Diego Costa terjaring gol sendiri untuk meletakkan Barca di depan pada minit ke-11 sebelum Saul menyamakan kedudukan menerusi sepakan penalti lapan minit berselang.

Messi kemudian menjaringkan sepakan penalti bersejarahnya pada lima minit pertama babak kedua tetapi Saul sekali lagi menjaringkan sepakan penalti untuk mengikat kedudukan pada minit ke-62.

Barca kini ketinggalan satu mata di belakang pendahulu LaLiga, Real Madrid, yang akan berkelebihan empat mata jika menewaskan Getafe awal pagi esok.

Barca hanya memenangi satu daripada empat perlawanan liga terakhir dan Setien berkata: "Benar kami masih belum meraih kemenangan tetapi kami dapat mengawal permainan dengan baik.

"Bukan mudah untuk berdepan lawan seperti itu. Mereka berdisiplin. Saya agak gembira dengan apa yang dilakukan pemain saya."