Mbappe atau Haaland? Kross pilih Benzema

Oleh Ammar Hakim 24 Februari 2021 1757
Mbappe atau Haaland? Kross pilih Benzema
Toni Kroos tidak melayan spekulasi perpindahan menjelang perlawanan Liga Juara-Juara (UCL) Real Madrid bertemu Atalanta, dengan mendakwa dia lebih suka melakukan hantaran kepada rakan sepasukan Karim Benzema berbanding Kylian Mbappe atau Erling Haaland.

Mbappe dan Haaland menyerlah dalam saingan UCL minggu lalu.

Bintang Paris Saint-Germain (PSG) Mbappe menjadi pemain kedua untuk meledak hatrik UCL di laman lawan bertemu Barcelona, sementara Haaland meledak dua kali buat Borussia Dortmund bagi menjadikan bilangan jaringannya dalam pertandingan tersebut kepada 18 gol dalam 13 perlawanan.

Gandingan itu, masing-masing berusia 22 dan 20, dijangka mendominasi dua bola sepak pada masa akan datang, dengan beberapa kelab utama Eropah dalam usaha untuk mendapatkan khidmat Mbappe atau Haaland.

Tetapi Kroos enggan berbincang mengenai perkara itu, menyatakan Real tidak akan dapat memanggil dua pemain itu ketika bertemu Atalanta.

"Benar: mereka sangat bagus dengan apa yang mereka lakukan.

"Mereka adalah pemain yang mampu membantu mana-mana pasukan -- itu adalah perkara biasa dengan kualiti yang mereka miliki. Masalahnya esok mereka tidak akan dapat membantu kami.
 

"Kami hanya fokus untuk perlawanan esok. Ia tidak membantu saya jika salah seorang datang menyertai pasukan, itu bukan perkara yang kami fikirkan buat masa ini.

"Kami hanya mahu menang esok dengan pemain yang kami ada. Selebihnya adalah soalan buat presiden."

Ditekan pemain mana menjadi pilihannya, Kroos berkata, "Benzema."

Benzema telah meledak 17 gol dalam semua pertandingan musim ini, paling banyak daripada mana-mana pemain REal tetapi ketinggalan 10 Haaland dan empat di belakang Mbappe.
 

 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen