Ketua eksekutif Inter, Giuseppe Marotta, menegaskan Lautaro Martinez 'tidak menunjukkan sedikit pun keinginan untuk berhijrah' di tengah spekulasi berterusan mengaitkan Barcelona yang berminat dengan pemain antarabangsa Argentina itu.

Martinez, yang gagal menyempurnakan sepakan penalti ketika Inter tewas 2-1 dalam saingan Serie A kepada Bologna semalam, telah memberikan bayangan untuk berhijrah ke Camp Nou akhir musim 2019-20.

Marotta sekali lagi ditanya tentang penyerang itu sebelum kekalahan di San Siro dan dia mengulangi keinginan untuk mempertahankan khidmat penyerang itu berusia 22 tahun itu.

"Lautaro belum menunjukkan sedikit pun keinginan untuk pergi," kata Marotta kepada DAZN."Selain tarikh dan tarikh akhir, keadaan yang paling jelas adalah Inter tidak mahu menjual pemain utama atau bakat muda. Sekiranya pemain meminta untuk pergi, kami akan menilai bersama, tetapi setakat ini, permintaan itu belum tiba.

"Saya percaya bahawa, sebagai pemain muda, ia dapat meningkatkan kariernya untuk terus bermain untuk sementara waktu di Inter.

"Menjadi pemain Inter bermaksud menjadi sebahagian daripada kelab besar dan itu semestinya cukup alasan untuk dia merasa bangga."

Marotta juga menolak khabar angin bahawa Inter telah mengemukakan tawaran untuk bek kiri Chelsea, Emerson Palmieri.

"Saya memahami banyak pertanyaan mengenai spekulasi perpindahan, tetapi saya boleh mengatakan bahawa kami tidak pernah menghubungi atau membuka rundingan untuk Emerson Palmieri.

"Kami membuat penilaian untuk musim depan, tetapi masalah yang paling penting tetap menjadi kempen semasa ini."