JERMAN 1 SEPANYOL 1

Sergio Ramos gembira dengan semangat juang yang dipamerkan Sepanyol termasuk persembahan pemain muda ketika terikat 1-1 dalam aksi dramatik dengan Jerman dalam Kumpulan 4, Liga A Liga Negara-Negara Eropah.


Timo Werner dinobatkan sebagai tonggak luar biasa tuan rumah dalam awal babak kedua untuk meletakkan barisan bimbingan Joachim Low itu di depan dan berpeluang melebarkan pendahuluan jika bukan kerana ketangkasan penjaga gol Sepanyol, David de Gea, dalam pertemuan Stuttgart, awal pagi tadi.

La Roja turut mempunyai peluang termasuk Jose Gaya -- Pertahanan Valencia itu tidak mensia-siakan kesempatan yang ada untuk menghukum lawan pada saat-saat akhir tempoh lima minit masa kecederaan.

Gerakan gol itu mengagumkan ketua pasukan Real Madrid tersebut, dia memberitahu wartawan: "Pada akhirnya, harapan merupakan perkara terakhir yang tiada di sini.

"Kami meyakini kemampuan sendiri dan sangat dahagakan kejayaan. Kekalahan pasti tidak adil buat kami jadi kami berjuang sehingga minit terakhir.

"Pasukan ini telah mempamerkan watak sebenar apabila berdepan tuntutan hebat daripada segi fizikal. Kami sangat terdesak tetapi tersusun, ia hasil keyakinan dan semangat untuk menang bagi mendapatkan jaringan penyamaan."

Pemain remaja Barcelona, ​​Ansu Fati, dimasukkan dalam separuh masa kedua untuk muncul sebagai pemain antarabangsa termuda kedua Sepanyol selepas Angel Zubieta.


Mikel Merino turut membuat penampilan pertamanya ketika masuk sebagai pemain simpanan selain Ferran Torres yang melengkapkan perlawanan dan mencipta hantaran silang yang membawa kepada gol penyamaan itu.

"Secara umum, penampilan pertama mereka sangat bagus," tambahnya yang merupakan pemain terbanyak yang pernah mewakili Sepanyol.

"Mereka berani, dahaga dan bersemangat. Mereka tidak lagi berjanji, mereka menjadikannya realiti -- orang yang mempunyai semangat dan dahagakan kejayaan yang mampu menjadikan ia sebagai dorongan dan ia juga merupakan satu suntikan bagus buat kami.

"Saya gembira atas penampilan sulung mereka dan mereka tidak rela menanggung kekalahan."