Gara-gara gagal menunjukkan prestasi baik, empat pemain digugurkan daripada kem latihan skuad B-19 negara hari ini.

Pengendalinya, Brad Maloney, mengesahkan perkara itu kepada wartawan Nadi Arena, Zulhelmi Zainal Azam, yang menyaksikan seramai 31 pemain menjalani persiapan menjelang pusingan akhir Kejohanan AFC B-19 di Uzbekistan, Oktober depan, sambil empat tonggak digugurkan berikutan masalah prestasi selepas 14 hari mengikuti latihan di Wisma FAM, Petaling Jaya.

Mereka terdiri daripada penjaga gol, Mohd Azlizan Mohd Azlan dan Mohamad Nazemizan Naslon, dari Sabah di samping Mohammad Zarid Syahmi Mohammad Zaman dan Abdul Raziq Abdul Rahim (Melaka).


Hari Ke-15 Kem Latihan Pusat Skuad B-19 Kebangsaan | 20 Julai 2020 Seramai 31 pemain skuad B-19 kebangsaan kendalian...

Posted by Football Association of Malaysia on Monday, July 20, 2020


"Selepas mengkaji tahap kecergasan mereka, kami memutuskan untuk menggugurkan empat pemain ini dan menasihati mereka supaya pulang ke pangkuan pasukan negeri masing-masing untuk memperbaiki aspek itu.

"Khidmat mereka akan sentiasa di bawah radar kami tetapi buat masa ini, mereka agak ketinggalan dengan rakan-rakan lain," katanya sebentar tadi.

Dalam masa sama, pemain Akademi Mokhtar Dahari (AMD) B-17, Syahmi Adib Haiki Mohd Shukri, merupakan nama baru yang dipanggil manakala Mohd Nasip Mohammad Zain pula diberi pelepasan selepas ibunya meninggalkan dunia.