Ketua Eksekutif Pirelli, Marco Tronchetti, mahu Inter Milan menandatangani bintang RB Leipzig, Timo Werner, dan penyerang Paris Saint-Germain (PSG), Edinson Cavani, di sebalik desas-desus perpindahan Lautaro Martinez.

Penyerang Inter, Martinez, kini dikaitkan untuk menyertai juara LaLiga, Barcelona, yang dilaporkan melihat pemain kebangsaan Argentina itu sebagai pengganti jangka panjang buat Luis Suarez.

Berdasarkan laporan, Inter yang dikendalikan Antonio Conte, sedang menyenaraikan pengganti Martinez, termasuk pemain yang sedang menjadi sasaran Liverpool, Werner, dan penyerang yang akan berstatus ejen bebas, Cavani.

Tronchetti -- CEO Pirelli yang merupakan penaja jersi Inter -- menyarankan agar skuad Nerazzurri itu mendapatkan Werner dan Cavani.

"Sebagai contoh, kami meninggalkan Inter dengan 'regista' yang sepatutnya mengubah pasukan ini dengan kedatangan (Christian) Eriksen," katanya kepada Gr Parlamento.

"Cavani mampu melakukan sesuatu yang luar biasa dan saya harap dia dapat mengulanginya bersama Nerazzuri.

"Dalam Serie A, terdapat pemain pakar lain, termasuk Cristiano Ronaldo, yang telah terbukti sebagai juara.

"Umur bukan batasan, dia (Cavani) boleh menjadi pilihan yang baik.

"Sudah pasti kehilangan Lautaro amat memeritkan tetapi dengan kedatangan Cavani dan Werner, kami boleh menjadi lebih kuat daripada ketika ada Lautaro dan (Mauro) Icardi, terutama jika Eriksen kembali ke prestasi terbaiknya seperti sewaktu di Tottenham," katanya.