Gembira di PSG, Di Maria lega tidak sertai Barcelona

Oleh Ammar Hakim 6 Jun 2020 76
Gembira di PSG, Di Maria lega tidak sertai Barcelona
Angel Di Maria menegaskan dia mahu menamatkan kariernya di Eropah di Paris Saint-Germain, dengan mengatakan dia gembira dia tidak berangkat ke Barcelona pada tahun 2017.

Di Maria, 32, dikaitkan dengan pertukaran ke Camp Nou tiga tahun lalu setelah hanya dua musim di PSG dan dengan Neymar tiba dari gergasi LaLiga.

Tetapi penyerang Argentina itu akhirnya tinggal di Paris, dan mengatakan dia gembira seperti itu.

"Saya sangat gembira di Paris, tetapi orang-orang di kelab pada masa itu memberitahu saya beberapa perkara, yang pada akhirnya ternyata kebohongan," kata Di Maria kepada L'Equipe.

"Barca berusaha membuat saya datang. Kedua-dua kelab membincangkannya, tetapi PSG tidak mahu menjual saya dan berakhir di sana.

"Kebohongan ini sangat mengganggu saya tetapi, pada akhirnya, tidak meninggalkan adalah perkara yang baik kerana saya sangat gembira di Paris hari ini."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

EXTRAÑANDO⚽️🥺

A post shared by Ángel Di María (@angeldimariajm) on



Di Maria, yang telah menjaringkan 12 gol dalam 37 perlawanan musim ini, masih tidak memiliki kontrak untuk kekal di PSG tahun hadapan.

Bekas penyerang Real Madrid dan Manchester United itu meluahkan hasratnya untuk kekal juara Ligue 1 itu.

"Mengakhiri karier saya di Eropah bersama PSG adalah satu-satunya perkara yang saya mahukan dan telah fikirkan," kata Di Maria.
 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen