Flick gesa Alaba lebih 'bertanggungjawab'

Oleh Ammar Hakim 23 November 2020 293
Flick gesa Alaba lebih 'bertanggungjawab'
Jurulatih Bayern Munich, Hansi Flick, menggesa David Alaba 'bertanggungjawab' dalam perbincangan kontrak sekiranya dia mahu kekal bersama juara Bundesliga itu. 

Situasi Alaba adalah topik yang telah mengganggu suasana luar padang Bayern selama hampir sepanjang tahun, dengan perbincangan mengenai peluasan yang kini berusia beberapa bulan. 

Pemain antarabangsa Austria itu telah menjadi pemain berpengaruh kelab sejak beberapa musim yang lalu tetapi telah menikmati musim terbaiknya musim lalu, cemerlang sebagai bek tengah ketika dia membantu Bayern menjuarai treble.

Tetapi kontrak Alaba berakhir pada 2021 dan Bayern masih belum berjaya dalam memastikan kontrak jangka masa panjang pemain itu, dilaporkan menarik balik tawaran terbaru mereka selepas perbincangan bersama ejen pemain itu dikatakan mengecewakan kelab. 

Liverpool, Real Madrid dan Paris Saint-Germain antara kelab yang telah dikaitkan, tetapi Alaba telah bersama Bayern selama 11 tahun, dan Flick menggesa dia lebih bertanggungjawab dengan perbincangan mengenai kontraknya.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by David Alaba (@da_27)



"David seorang pemain yang berkualiti," kata Flick. "Seorang yang terkenal dalam kalangan pemain dan memastikan pasukan kekal bersatu.

"David harus mengambil tanggungjawab dan memutuskan sendiri apa yang penting baginya."


 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen