Pengarah pengurusan Borussia Dortmund, Hans-Joachim Watzke, menegaskan tiada keperluan ekonomi untuk menjual Erling Haaland di tengah-tengah spekulasi bahawa dia akan kekal di Jerman hingga tahun depan.

Haaland meledak dua gol ketika Dortmund menang aksi final DFB-Pokal ke atas 4-1 RB Leipzig, dengan Jadon Sancho turut meledak dua gol.

Gelaran itu melonjakkan peluang Dortmund mengekalkan khidmat Haaland, yang telah dikaitkan dengan Real Madrid, Barcelona, Manchester City dan Chelsea penghujung musim ini.

"Anda sentiasa mempunyai kebimbangan dalam tugas saya," kata Watzke.

"Kami pasti mahu terus bersama Erling musim depan. Anda dapat melihat nilainya, anda melihat betapa komitednya dia bertemu Leipzig, dengan penuh kegembiraan.

"Selain kita masih memilikinya, kita hanya perlu menang dua kali lagi sekarang. Kami telah mengurus kelab dengan kuat selama bertahun-tahun, ketika memasuki tahun kedua atau ketiga coronavirus, maka kami harus mengeluarkan beberapa pinjaman pada suatu ketika kami akan membayarnya kembali.

"Tetapi sama sekali tidak ada keperluan ekonomi untuk menjualnya, tidak kira sama ada Liga Europa atau Liga Juara-Juara."