Presiden kelab bola sepak Cerezo Osaka dari Jepun, Hiroaki Morishima, meluahkan hasrat untuk mendapatkan khidmat salah seorang daripada empat pemain muda negara yang menjalani ujian pemilihan bersama pasukan itu.

Ia susulan beliau tertarik dengan prestasi yang ditonjolkan oleh Luqman Hakim Shamsudin, Muhammad Firdaus Kaironnisam, Harith Haiqal Adam Afkar dan Ali Imran Sukari dalam ujian pemilihan serta latihan di Osaka, Jepun, minggu lalu.

Bagaimanapun, Morishima enggan memberi sebarang keputusan sehingga laporan ujian mereka dikeluarkan selewat-lewatnya minggu depan.

"Peluang itu ada dan kami masih memantau prestasi mereka.

"Mereka masih menjalani latihan dan mempunyai peluang," katanya, yang ditemui ketika membuat lawatan di pusat latihan J Green Sakai, Osaka, hari ini untuk memberi sokongan kepada wakil muda pasukan itu yang menghadapi Kejohanan Piala Global Yakult B-12 2019.

Baginya, kejohanan tersebut merupakan platform terbaik buat pemain muda dari setiap negara bertanding bagi menimba pengalaman dalam usaha menjadi pasukan terbaik pada masa akan datang.

"Bagi pelajar ataupun pemain bola sepak, yang penting adalah pengalaman.

"Walaupun mereka pernah menentang pasukan luar negara tetapi ini juga masih satu pengalaman baru buat mereka.

"Mereka masih kanak-kanak maka (peluang) perkembangan kemampuan mereka masih banyak lagi."