Bekas pemain antarabangsa Itali, Antonio Cassano, percaya dia mungkin seperti pemenang lima kali Ballon d'Or, Lionel Messi, dan menjadi pemain paling mahal di dunia seperti Neymar jika dia tidak "merosakkan" dirinya.

Cassano menikmati tempohnya bersama Real Madrid, AC Milan, Inter dan Roma, memenangi LaLiga dan Serie A, sementara dia juga membuat 39 penampilan antarabangsa untuk Itali.

Bagaimanapun, pemain berusia 35 tahun itu -- yang dua kali menarik semula keputusannya menandatangani kontrak bersama Verona pada luar musim tetapi menegaskan dia tidak bersara -- berasakan dia tidak memenuhi potensi kerana pendekatannya terhadap bola sepak.

"Saya seorang lelaki yang bermasalah kerana saya tidak pernah tahu perasaan saya," kata Cassano kepada Rai Sport.

"Saya boleh bermain di planet lain tetapi saya mempunyai masalah di mana saya tidak sukakan latihan dan saya ingin makan apa yang saya mahu dan saya merosakkan diri.

"Saya bermain di kelab-kelab terbaik di dunia, seperti Real Madrid, Inter dan Milan. Jika ada yang membantu saya, saya boleh bermain di Marikh, menjadi seperti Lionel Messi, Neymar dan beberapa pemain yang lain. "

Cassano menambah: "Saya dan Francesco Totti, kami pernah bermain di jalan, berlari di tempat letak kereta untuk mendapatkan bola. Hari ini, semuanya teratur dan dirancang, semua orang dengan iPad dan permainan video mereka. Bola sepak bukan hobi bagi sesetengah daripada mereka tetapi semangat dan kegembiraan.

"Saya melihat tempoh merudum di Itali, apabila hanya ada organisasi dan tiada bakat. Perlawanan Serie A membosankan saya, saya lebih suka melihat orang di taman."