Cristiano Ronaldo menyimpan beberapa kata mendalam untuk pengkritiknya selepas membantu Juventus meraih kemenangan 2-1 ke atas Hellas Verona dalam aksi Serie A, awal pagi tadi.

Skuad kendalian Maurizio Sarri itu dipaksa untuk bangkit daripada ketinggalan satu gol -- jaringan Miguel Veloso berjaya mengejutkan seluruh penyokong tuan rumah di Stadium Allianz.

Aaron Ramsey meledak gol sulung untuk Juve, sekali gus menyamakan kedudukan sebelum Ronaldo melengkapkan kebangkitan empat minit selepas perlawanan bersambung dalam babak kedua untuk memastikan kemenangan buat juara Itali itu.

Pemenang Ballon d'Or lima kali itu mencetus kontroversi apabila melakukan isyarat tangan ke arah penyokong Atletico Madrid ketika Juventus terikat 2-2 dalam aksi Liga Juara-Juara (UCL) di Wanda Metropolitano.

Menjelaskan isyarat itu bermaksud "mereka perlu belajar", Ronaldo tidak terkejut untuk menjawab persoalan lanjut mengenai perkara itu selepas mengatasi Verona.

Dia memberitahu Sky Italia: "Orang hanya tahu bercakap banyak.

"Mereka adalah bodoh dan bercakap terlalu banyak."

Dalam aksi yang kurang memberangsangkan daripada Juve, Sarri menjelaskan pasukannya "dalam pembikinan" dan Ronaldo turut meminta semua pihak bersabar.

"Perkara paling penting adalah kami menang. Pasukan masih lagi kepenatan daripada saingan UCL dan ia adalah perkara yang normal ketika berkunjung ke Madrid tetapi kami memastikan kemenangan kali ini."