Barca tidak seharusnya dapatkan semula khidmat Neymar -- Elber

Oleh Ammar Hakim 18 Mei 2020 134
Barca tidak seharusnya dapatkan semula khidmat Neymar -- Elber
Bekas penyerang Brazil, Giovane Elber, berasakan Barcelona tidak seharusnya menandatangani semula Neymar ketika dia mempersoalkan keputusan penyerang itu untuk berhijrah ke Paris Saint-Germain (PSG).

Neymar, 28, telah dikaitkan dengan kepulangan ke Barca, setelah hampir tiga tahun bersama PSG.

Tetapi Elber, yang membintangi Bayern Munich dan bermain 15 perlawanan untuk Brazil sepanjang kariernya, mengatakan gergasi LaLiga itu harus memilih untuk tidak mendapatkan semula khidmat Neymar untuk kembali ke Camp Nou.

Ditanya oleh Cadena SER apakah Barca harus menandatangani Neymar lagi, Elber berkata: "Tidak. Ketika dia meninggalkan Barcelona, bagi saya tidak ada kemungkinan untuk dirinya kembali ke Barcelona."

Elber menambah: "Bagi saya, Neymar berkelakuan buruk dengan Barca, kerana ketika dia ingin berhijrah, dia mengatakan dia ingin menjadi yang terbaik di dunia.

"Demi Tuhan, anda tidak akan menjadi yang terbaik di dunia bermain untuk PSG. Untuk itu anda harus pergi ke Real Madrid atau Barcelona, ke beberapa pasukan di mana anda boleh memenangi Liga Juara-Juara (UCL). "Saya percaya bahawa PSG masih belum dapat memenangi UCL dalam tiga atau empat tahun akan datang."

Neymar telah memenangi tiga gelaran Ligue 1 di antara banyak gelaran meraih kejayaan di pentas domestik sejak tiba di PSG.

Gergasi Ligue 1 itu melangkah ke suku akhir UCL sebelum saingan ditangguhkan kerana wabak koronavirus.
 

Tentang Penulis

Ammar Hakim

Komen