Massimiliano Allegri optimis penyerang Juventus, Paulo Dybala, akan cergas untuk menghadapi Barcelona dalam Liga Juara-Juara Eropah, Rabu ini, selepas dia mengalami kecederaan buku lali dalam kemenangan 2-0 di Pescara, semalam.

Dybala menjaringkan dua gol Juve ketika menewaskan Barca 3-0 dalam perlawanan pertama suku akhir tetapi kecederaan yang dialami dalam aksi Serie A membuat penyertaannya untuk perlawanan timbal balik menjadi samar-samar.

Bagaimanapun, bercakap selepas kemenangan di Stadio Adriatico, di mana Gonzalo Higuain menjaringkan dua gol, Allegri berharap Dybala akan pulih tepat pada masanya untuk lawatan ke Camp Nou.

"Dybala memberi satu tamparan, ia mengganggu," kata jurulatih Juve itu kepada Mediaset Premium. "Tetapi, dengan empat hari untuk pulih sebelum menentang Barcelona, ​​anda perlu yakin."

Juve kini berada lapan mata di depan skuad tempat kedua Roma -- dengan skuad Luciano Spalletti diikat 1-1 oleh Atalanta -- tetapi Allegri menegaskan perebutan kejuaraan masih belum tamat dengan tumpuannya terarah kepada Barca.

"Kami perlu mendapatkan 91 mata -- Roma boleh lakukan 90," katanya. "Sekarang kami perlu berfikir tentang Rabu (menentang Barca).

"Pujian adalah bagus tetapi ia perlu keseimbangan dalam bola sepak. Kami tidak boleh berasa senang atau tertekan."

Dan walaupun menang selesa ke atas skuad tercorot liga, Pescara, Allegri kecewa kerana pasukannya tidak membina permainan daripada pendahuluan separuh masa pertama selepas rehat.

"Juve berhak untuk menang," katanya. "Pada separuh masa kedua, kami mensia-siakan peluang beberapa kali -- kami mempunyai banyak ruang di hadapan dan kami tidak pandai mengeksploitasinya.

"Apabila kami menguasai bola, kami perlu melakukan lebih baik lagi."