Kevin Durant mengetepikan pentingnya pertembungan Eastern Conference antara Brooklyn Nets dan Philadelphia 76ers as ketika bintang itu memberikan tumpuan untuk kembali cergas sepenuhnya.

The Nets dan 76ers bakal bertemu bagi menentukan siapa yang bakal berada di puncak saingan Eastern esok -- Brooklyn dan Philadelphia berkongsi rekod 37-17 di puncak liga.

Brooklyn mengatasi Minnesota Timberwolves 127-97 dalam perlawanan yang dijadual semua semalam, dengan Durant meraih 31 mata dalam 27 minit ketika bekas MVP NBA itu masih lagi dalam proses untuk pulih daripada kecederaan hamstring.

Perlawanan Nets-Timberwolves sebelum ini dijadualkan Isnin lalu, tetapi dianjak selepas Duante Wright ditembak dan dibunuh oleh seorang polis di Minneapolis.

Ini bermaksud Durant menghadapi prospek turun beraksi dalam dua perlawanan berturut-turut, dengan statusnya untuk bertemu 76ers masih lagi tidak ditentukan.

"Saya hanya mahu kembali beraksi mendapatkan rentak berbanding memberikan tumpuan kepada lawan yang perlu kami hadapi," katanya.

"Saya rasa untuk kita semua ingin menjadikan semua orang sihat dan terbiasa dengan apa yang kita lakukan di luar sana dan saya rasa itu sama pentingnya dengan melingkari kalendar untuk Philly.

"Mereka adalah pasukan yang hebat, dilatih dengan baik dan saya pasti pasukan yang akan kita hadapi di sini tidak lama lagi tetapi bagi kita pada ketika ini kita ingin terus menyesuaikan apa yang kita lakukan menjadi lebih baik pada perkara-perkara yang menjadikan kita siapa kita dan kita akan melihat apa yang berlaku di seberang sana."


Durant -- dalam perlawanan kembali beraksi tanpa digandingkan bersama James Harden (hamstring) dan Kyrie Irving (peribadi), dia berkata, "Saya berasa seronok di luar sana. Saya berasa seperti angin dan kaki saya semakin kuat di setiap minit saya bermain.

"Itulah yang saya mahukan pada waktu ini dan kami akan melihat bagaimana perasaan saya pada waktu pagi dan saya akan bercakap dengan jurulatih dan kakitangan latihan untuk melihat ke mana kita pergi dari sana."