Rakan serantau akan menyaksikan majlis perpisahan yang paling akan diingati daripada tuan rumah Vietnam semasa upacara penutupan Sukan Asia Tenggara ke-31 (Sukan SEA 31) selama 90 minit yang akan diadakan di Hanoi hari ini, menurut Pengarah Majlis Pembukaan dan Penutup Sukan SEA 2021, Tran Ly Ly.

Walaupun majlis perasmian menampilkan persembahan beramai-ramai dan kesan visual yang menakjubkan, penutup akan menjadi acara yang lebih selesa dan mesra, dengan moto 'Bersatu untuk bersinar', katanya.

Atlet telah melalui banyak pertandingan dan menzahirkan bakat mereka, jadi majlis penutup akan menjadi detik untuk semua orang menghormati dan memuji mereka, serta mempromosikan semangat kesukanan, jelasnya.

Ly seterusnya menyatakan bahawa sejumlah sehingga 580 meter persegi skrin paparan LED dalaman akan dipasang untuk acara tersebut dan terdapat pentas tengah utama, meliputi kira-kira 611 meter persegi, dan dua peringkat sisi 315 meter persegi untuk mencipta kesan bunyi dan cahaya yang terbaik .

Ia akan menjadi pentas dalaman terbesar dan paling moden di Vietnam, katanya.

Akan ada persembahan muzik yang menampilkan lagu-lagu rakyat Vietnam "quan ho" (duet cinta), seperti "Moi trau" , "Gia ban" dan "Nguoi oi nguoi o dung ve." Penyanyi kontemporari terkenal Uyen Linh, Van Mai Huong dan Duong Hoang Yen juga dijadualkan naik ke pentas.

Majlis penutupan Sukan SEA 31 akan berlangsung pada 9:00 malam di Astro Arena.