Juara lightweight UFC baru, Charles Oliveira, memberitahu Conor McGregor "Saya akan menjatuhkan kamu", tetapi memberi amaran kepada bekas juara dua kelas berat itu, dia harus fokus dalam pertandingan semula dengan Dustin Poirier terlebih dahulu.

Oliveira lolos daripada kekalahan dalam pusingan pertama bertemu Michael Chandler dalam UFC 262 semalam sebelum menumbangkan lawannya dengan tumbukan pertama dalam pusingan kedua untuk meraih gelaran yang ditinggalkan Khabib Nurmagomedov.

Selepas itu, McGregor mengucapkan tahniah kepada Oliveira di Twitter, sambil mengisyaratkan kemungkinan pertarungan dengan pemain Brazil itu.

Dia menulis, "Tahniah kepada Oliveira kerana menjadi juara lightweight yang ke-11. Tertanya-tanya siapa yang bakal menjadi juara yang ke-12..."


Dan Oliveira jelas ingin menghadapi pemain Ireland itu di bumi Brazil tetapi hanya jika McGregor membalas kekalahannya kepada Poirier Januari lalu.

"Conor, bimbangkan Dustin," kata Oliveira kepada wartawan.

"Conor, kerana kamu lawan yang sangat sukar: Pertama sekali, kamu mengalahkan Dustin, dan kemudian kamu datang ke Brazil dan aku akan menjatuhkan kamu.

"Pertama, dia harus mengatasi Dustin. Dia adalah salah seorang lelaki yang hanya banyak bercakap. Dia harus mengalahkan Dustin terlebih dahulu."