Beregu lelaki negara, Nur Izzuddin Rumsani-Goh Sze Fei, mencipta kejutan apabila menewaskan gandingan pemenang Piala Thomas 2020 dari Indonesia, Fajar Alfian-Muhammad Rian Ardianto, untuk mara ke separuh akhir Kejohanan Badminton Terbuka Denmark sebentar tadi.

Berdepan beregu pilihan keempat kejohanan, pasangan negara bermula baik sejak awal permainan apabila meraih dua mata pertama dan sebaik kedudukan terikat 4-4, Nur Izzuddin dan Sze Fei tidak pernah ketinggalan sebelum memenangi set pertama 21-18.

Perlawanan menjadi semakin sengit dalam set kedua, di mana kedua-dua beregu saling berkejaran mata sehingga satu ketika Nur Izzudin dan Sze Fei ketinggalan 8-12.

Bagaimanapun, rentak konsisten yang dipamerkan -- selain siri kesilapan mudah yang dilakukan pihak lawan -- pasangan negara itu menamatkan cabaran selama 34 minit berkenaan dengan kemenangan 21-17 dalam set kedua.

Seterusnya, Izzuddin dan Sze Fei akan berdepan sama ada satu lagi beregu Indonesia, Muhammad Shohibul Fikri-Bagas Maulana, atau pilihan kelapan dari Denmark, Kim Astrup-Anders Skaarup Rasmussen, dalam separuh akhir esok.




Keputusan lain:
Tan Kian Meng-Lai Pei Jing kk Yuta Watanabe-Arisa Higashino
21-19, 12-21,14-21