Pemain veteran yang baru menyertai Los Angeles Lakers, Carmelo Anthony, berkata dia terbuka untuk menerima apa-apa peranan dalam pemburuan gelaran NBA pertama sepanjang kariernya.

Pemain berusia 37 tahun itu memiliki latar belakang luar biasa, termasuk tersenarai sebagai All-Star NBA sebanyak 10 kali, tetapi yakin dia tidak akan secara automatik menjadi pemain utama Lakers musim ini.

Anthony menyertai Lakers daripada Portland Trail Blazers menjelang musim depan selepas beraksi sebanyak 69 perlawanan sepanjang musim lalu tetapi hanya tiga kali memulakannya.

"Pada tahap ini, apa sahaja yang kita boleh lakukan, ayuh lakukannya," kata Anthony sewaktu di kem latihan Lakers hari ini.

"Saya tidak boleh seperti 'saya tidak boleh duduk sahaja' atau 'oh, saya mahu memulakan perlawanan, Saya tidak mahu duduk di bangku pemain'. Apa sahaja yang sepertinya, saya perlu menerimanya.

"Saya sudah berpengalaman memulakan perlawanan sepanjang 18 atau 17 tahun dan saya mempunyai pengalaman dimasukkan daripada bangku pemain selama setahun. Ia tiada dalam fikiran saya," katanya.