Beregu campuran negara, Goh Soon Huat-Shevon Lai, tetap positif perkembangan dengan permainan mereka meskipun dihampakan apabila terkandas dalam pusingan kedua Master Indonesia kepada pencabar dari Taiwan, Tang Chun Man-Tse Ying Suet.

Beregu profesional negara itu mengawal gelanggang dengan baik untuk mendahului mata demi mata sebagai pembakar semangat memburu kemenangan pertama ke atas beregu kesembilan dunia tersebut dengan mendominasi set pertama 21-15.

Seperti ada yang tidak kena dengan beregu negara itu apabila membiarkan lawan memungut mata-mata mudah dengan membiarkan lawan terlalu jauh untuk tunduk 7-21 sekali gus mengheret ke babak penentuan.

Cuba bangkit memberikan saingan dalam set ketiga, keampuhan yang dipamerkan juara Masters Korea Selatan 2019 itu nyata sukar dibendung Soon Huat-Shevon walaupun berjaya mengikat kedudukan hingga ke dius sebelum tewas 20-22.

"Kami agak berpuas hati (dengan permainan) walaupun kecewa dengan kekalahan tipis ini.

"Masih ada beberapa aspek yang perlu diperbaiki tetapi secara dasarnya dalam beberapa kejohanan ini, saya berpuas hati dengan mutu persembahan," kata Shevon.