Perasaan bercampur baur buat Zamir Selamat yang berasakan kehadiran pemain kacukan Denmark-Filipina, Kevin Mendoza, bakal memberi impak positif buat pasukan selain cabaran tinggi buatnya merebut posisi penjaga gol utama Kuala Lumpur United.

Bagaimanapun, Zamir tidak menganggap ia sebagai satu tekanan bersaing dengan bekas
pemain kelab divisyen 2 Denmark , Vendsyssel FF, itu sebaliknya meninggalkannya dengan pilihan menjadi yang terbaik bagi memikat hati bekas jurulatih Kelantan tersebut dalam kempen Liga Super 2021.

"Yang pertama, saya akan jumpa bomoh untuk santau dia," seloroh bekas tonggak Harimau Muda B itu.

"Ia satu pengalaman baru yang memberi kebaikan untuk saya sendiri dan membuka ruang buat kita menilai tahap penjaga gol Malaysia selain memberikan saingan yang sihat. Tiada santau-santau, Insya-Allah," katanya diwawancara maya Nadi Weekend hari ini.

Sungguhpun kami kumpulan yang kecil, kami masih tabah mengharungi proses peralihan dari persatuan bolasepak ke kelab...

Posted by Kuala Lumpur United on Thursday, February 4, 2021


Dalam masa sama, situasi pemain muda seperti Khatul Anuar Jalil mengakui kehadiran Kevin bakal menggugat kedudukannya untuk minit permainan.

Khatul Anuar mempunyai perancangan untuk berpindah kelab, bagaimanapun bergantung kepada perbincangannya bersama pihak pungurusan KLUFC.

"Tahun ini saya sasarkan lebih minit permainan pada tahun ini.

"Kalau peluang buat saya di sini agak sukar. Mungkin saya perlu cari kelab lain untuk dapatkan minit permainan, terpulang kepada pengurusan.

"Saya sayangkan pasukan ini tapi perlu ikut kata hati sebagai pemain. Kalau tidak beraksi, tidak puas. Saya masih berbincang dengan pengurusan.

"Insya-Allah ada kelab (yang berminat). Sebuah kelab yang tidak besar tetapi beraksi dalam Liga Perdana," katanya pula.

KL Hawks turut mempunyai dua lagi penjaga gawang, Azeem Al Ameen dan Julian Bechler.