Ole Gunnar Solskjaer mengakui Manchester United tewas kepada pasukan yang lebih baik menentang Liverpool, tetapi mendakwa protes peminat di luar Old Trafford mengganggu pasukannya.

United tewas 4-2 kepada Liverpool awal pagi tadi -- skuad kendalian Jurgen Klopp memperoleh tiga mata penting dalam usaha untuk layak ke Liga Juara-Juara (UCL).

Ia merupakan perlawanan yang dijadual semula berikutan protes penyokong menjelang perlawanan dijadual semula ke atas pemilik United 2 Mei lalu, apabila penyokong menghalang pasukan untuk meninggalkan hotel dan menceroboh padang Old Trafford.

Tidak ada pelanggaran keselamatan seperti ini kali ini, walaupun skuad United tiba di lapangan sekitar enam jam sebelum perlawanan bermula.

Namun, kehadiran penyokong yang ramai sekali lagi berkumpul di luar padang menjelang perlawanan, dan Solskjaer yakin ia memberi kesan negatif kepada persiapan dan prestasi United.

"Sudah tentu ia sedikit mengganggu kami sehingga tidak ideal tetapi kita harus menghadapinya," katanya kepada Sky Sports.

"Mudah-mudahan apabila kita membiarkan peminat pada hari Selasa, suasana yang baik. Kami telah menunggu lama untuk membiarkan mereka masuk jadi kami tidak sabar untuk menikmati perlawanan ini bersama-sama.
"Mereka berhak menang. Kami dibolosi jaringan di saat penting dalam permainan. Kami tidak membina momentum atau memecah momentum mereka. Kami memberi mereka sekurang-kurangnya dua gol. Kemudian kami menjaringkan lagi, mempunyai peluang besar. Segalanya berlawanan buat kami.

"Bentuk dan tekanan mereka sangat agresif. Kami mencipta kejatuhan kita sendiri. Matlamat kedua yang mungkin anda jangkakan tidak akan berlaku pelanggaran maka itu adalah saat yang buruk untuk diserahkan sebelum separuh masa. Matlamat ketiga yang kami berikan kepada mereka dan itu benar-benar buruk."