Kemarau penyerang Chelsea, Timo Werner, terus berpanjangan ketika mengalami kekalahan dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) di tangan Arsenal, awal pagi tadi.

Pemain kebangsaan Jerman itu digantikan oleh ketua jurulatih, Frank Lampard, pada separuh masa ketika berdepan The Gunners di mana menyaksikan dia melewati 10 perlawanan tanpa jaringan.

Kemarau terpanjangannya adalah 12 perlawanan di antara Mac dan September 2016 ketika berakhir bersama Stuttgart dan RB Leipzig.

Werner gagal menghasilkan sebarang percubaan tepat ke sasaran berdepan Arsenal dan hanya melakukan dua sentuhan dalam kotak penalti sebelum digantikan oleh Callum Hudson-Odoi ketika mereka tewas 3-1.

Ditandatangani dari RB Leipzig menjelang permulaan musim 2020-21, Werner sekadar meledak empat gol dalam 15 perlawanan EPL.

Kali terakhir Werner menjaringkan gol buat Chelsea ketika menang 4-1 ke atas Sheffield United di Stamford Bridge pada 7 November.

Lampard mempertahankan rekod pemain berusia 24 tahun itu dengan menyatakan tanpa menjaringkan gol, Werner masih mampu menggerunkan dan menghasilkan masalah buat pasukan lawan.