Mikel Arteta meratapi Arsenal yang kurang berkeyakinan selepas tewas sekali lagi dan kali ini kepada Wolves di laman sendiri.

Pedro Neto dan Daniel Podence menjaringkan gol sementara Gabriel meledak gol saguhati buat tuan rumah dalam saingan Liga Perdana Inggeris (EPL).

Kejayaan pasukan pelawat hadir selepas bimbang dengan situasi Raul Jimenez, penyerang mereka yang terpaksa meninggalkan padang di awal permainan selepas berlaku pelanggaran dengan David Luiz.

13 mata yang diperoleh Arsenal merupakan paling sedikit 10 perlawanan sejak 1981-82.

"Mereka mempunyai dua percubaan tepat dalam babak pertama dan menjaringkan dua gol. Pasukan ini menunjukkan ketahanan, kebersamaan dan kepercayaan sebenar untuk menang pada babak kedua. Kami menjana peluang tetapi tidak menjaringkan gol," kata Arteta.

"Kami memerlukan lebih banyak gol untuk memenangi perlawanan bola sepak. Kita perlu terus menyokong pemain. Semua pemain melalui tempoh yang sukar. Kami mencipta peluang tetapi berjuang untuk menjaringkan gol. Itulah perbezaan antara menang dan kalah."

Arsenal kini telah kalah dalam tiga perlawanan berturut-turut dan memenangi salah satu daripada enam perlawanan terakhir mereka dalam saingan EPL.

"Apabila anda kalah, keyakinan akan turun kerana mereka percaya perkara boleh berlaku lagi.

"Anda perlu menang selepas kekalahan. Kami telah melakukan ini pada masa saya di sini."


David Luiz diganti pada separuh masa, bermain selama 40 minit selepas kejadian di Jimenez.

Arteta menegaskan Arsenal mengikuti protokol konkusi otak dengan betul, menjelaskan ketidakselesaan di bahagian kepala adalah alasan untuk menggantikan pertahanan Brazil itu.

"Doktor melakukan semua ujian dan protokol untuk memastikan pemain selamat meneruskannya.

"David sangat bimbang dengan keadaan luka yang dialami, kurang selesa dan kami memutuskan untuk menggantikannya dengan pemain lain."