Rangers menamatkan musim Liga Perdana Scotland tanpa kekalahan hasil kemenangan 4-0 ke atas Aberdeen.

Jaringan sendiri Joe Lewis meletakkan skuad kendalian Steven Gerrard di hadapan di Ibrox, dengan dua jaringan Kemar Roofe dan satu daripada penyerang veteran, Jermain Defoe, menyempurnakan kemenangan cemerlang di Glasgow sekaligus mengutip 102 mata.

Rangers menamatkan 10 kejuaraan berturut-turut Celtic dan, menamatkan musim tanpa kalah, mereka menyamai pencapaian yang dilakukan Brendan Rodgers pada musim 2016-17.

Ia merupakan kejuaraan ke-55 Rangers, dengan hanya dibolosi 13 jaringan, kurang satu daripada rekod terbaik yang dilakukan Celtic pada musim 1913-14.

Kemenangan itu juga merekodkan persembahan sempurna, 19 kemenangan daripada 19 perlawanan di Ibrox bagi musim 2020-21, menyamai rekod Celtic ketika dibimbing Martin O'Neill.


"Sudah lama saya tidak dapat menghidu bau champagne. Ia juga sudah nama saya tidak menikmatinya," kata Gerrard kepada Sky Sports.

"Saya sangat bangga dengan pemain dan staf, tetapi paling utama adalah penyokong. Saya diminta datang ketika saat sukar, walaupun ia lebih sukar sebelum itu.

"Saya harus memberi penghormatan kepada individu yang berusaha hingga di mana saya mengambil alih. Setelah itu adalah mengenai memiliki visi, mendapatkan orang yang tepat di tempat yang tepat, sokongan yang tepat daripada kelab.

"Kami berjuang setiap hari selama tiga tahun terakhir untuk sampai ke tahap ini."