Suatu cadangan beralih ke Liverpool adalah "bukan pilihan" untuk Ibrahima Konate, menurut pengarah sukan RB Leipzig, Markus Krosche.

Laporan muncul pada hari Isnin yang mendakwa bahawa juara Liga Perdana Inggeris telah membuat perkembangan positif dalam usaha mereka yang mendapatkan pemain berusia 21 tahun itu

Pemain pertahanan yang dinilai tinggi, merupakan sebahagian daripada pasukan Perancis yang mengatasi Russia dalam Kejuaraan Eropah Bawah-21 Ahad lalu, mengungkapkan bagaimana telefonnya "berdering di semua tempat" berikutan laporan tersebut, walaupun dia menegaskan bahawa dia hanya fokus pada baki musim ini.

Dan Krosche, berkata tidak berasakan perpindahan ke Liverpool akan berhasil, menegaskan kelab Bundesliga adalah yang terbaik bagi pertahanan itu.

"Saya tidak dapat mengatakan apa-apa mengenai topik itu. Saya berpendapat bahawa ini bukan pilihan untuk Ibu [Konate]," jelas Krosche.

"Dia mempunyai kontrak jangka masa panjang dengan kami dan dia tahu apa yang kami maksudkan kepadanya dan apa maksudnya kepada kami. Dia tidak bernasib baik tahun lalu kerana dia mengalami kecederaan yang lebih lama tetapi tahun ini dia dalam keadaan baik dan dia adalah pemain yang sangat penting yang mempunyai banyak potensi.


"Kami ingin membantunya untuk berkembang lebih jauh, dan kami bermain di peringkat antarabangsa, mempunyai pasukan yang sangat baik, jadi saya tidak melihat alasan untuk dia meninggalkan kami."

Konate tidak melakukan kesilapan dalam 15 perlawanan buat Leipzig musim ini dalam semua pertandingan.