Thomas Tuchel mendakwa Chelsea tidak bernasib baik ketika tewas 1-0 dalam aksi final Piala FA kepada Leicester City di Wembley.

Jaringan Youri Tielemans membuktikan sudah memadai menjadi pemisah dalam perlawanan ini.

VAR menafikan jaringan penyamaan Chelsea di penghujung permainan, dengan Ben Chilwell berada dalam kedudukan ofsaid sebelum percubaannya terbias ke Wes Morgan sebelum menembusi gawang.

Tuchel berasakan sebahagian permainan Chelsea terlalu 'sibuk' dalam separuh masa pertama yang buruk, tetapi dia tidak mempunyai banyak kritikan tajam untuk pasukan yang akan mendapat kembali ke final Liga Juara-Juara menentang Manchester City dalam masa dua minggu lagi.

"Tentu saja kami kecewa, tetapi kami tidak marah dengan persembahan pasukan," kata Tuchel dalam sidang akhbar selepas perlawanan.

"Saya berasakan persembahan ini cukup untuk memenangi perlawanan. Kami tidak bernasib baik.

"Kami tidak pernah menyembunyikan fakta bahawa anda memerlukan tuah dalam perlawanan ini untuk menang di tahap ini. Pada beberapa saat anda memerlukan sedikit perincian, beberapa keputusan, membuat keputusan pengadil, kadang-kadang percubaan seperti hari ini.

"Saya berasakan kami bertahan dengan sangat baik. Kami sangat agresif dalam melakukan serangan balas, kami mempertahankan posisi yang sangat tinggi. Kami tidak membenarkan peluang untuk lawan mencipta serangan balas yang paling berbahaya di Eropah.

"Kami tidak membiarkan setengah peluang, peluang apa pun. Saya benar-benar gembira dengan kadar dan intensiti kerja."