Michael Ballack yakin Bayern Munich akan mengambil perlawanan bertemu Lazio secara profesional apabila saingan LIga Juara-Juara (UCL) bersambung minggu ini.

Juara Eropah Bayern menyasarkan untuk mengambil satu lagi langkah untuk mempertahankan gelaran apabila berkunjung ke Rome untuk perlawanan pertama pusingan 16 awal pagi esok.

Skuad kendalian Hansi Flick berada dalam prestasi yang hambar sejak memenangi Piala Dunia Kelab di Qatar, tewas 2-1 kepada Eintracht Frankfurt dan seri 3-3 di laman sendiri ketika bertemu Arminia Bielefeld.

Bagaimanapun, Ballack berasakan tumpuan yang dipertingkat sekali lagi apabila Bayern berdepan skuad kendalian Simone Inzaghi, yang menghuni tangga kelima Serie A.

"Atas kertas jelas menunjukkan siapa pasukan pilihan perlawanan ini, tetapi ia kadang-kala membuatkan keadaan sangat bahaya," kata Ballack.


"Namun anda boleh katakan dengan Bayern Munich, fokus mereka, struktur dan mentaliti akan menjadikan mustahil mereka mengambil mudah kemampuan lawan.

"Terdapat dua perlawanan di mana saya berasakan mereka akan melepasinya. Mereka ketika ini sedang bersatu dan prestasi akan dapat kembali ke tahap terbaik sekali lagi.

"Sebab itu saya berasakan Bayern akan ke pusingan seterusnya."

Pengalaman bakal menjadi pemisah, dengan Bayern mara ke pusingan kalah mati buat kali ke-13 berturut-turut.

Dalam 12 daripada 14 musim, mereka telah mara ke suku akhir.