Bintang Paris Saint-Germain (PSG), Kylian Mbappe, tidak disangka akan terlepas perlawanan separuh akhir pertama Liga Juara-Juara (UCL) menentang Manchester City walaupun mengalami kecederaan semalam.

Mbappe meledak dua gol ketika PSG menang 3-1 ke atas Metz, kemenangan yang mengangkat pasukannya kembali ke puncak -- sekurang-kurangnya sehingga esok.

Ia merupakan penglibatan gol yang ke-19 di tempat lawan bagi musim ini, lebih daripada mana-mana pemain dalam lima liga utama Eropah, dengan hanya Erling Haaland (10) dan Robert Lewandowski (sembilan).

Penyerang Perancis itu kini telah meledak sembilan gol dalam tujuh perlawanan selepas sebelum ini sekadar meledak empat kali dalam sembilan perlawanan.

Terdapat sebab untuk menjadi kebimbangan pada penghujung perlawanan apabila Mbappe mengalami kecederaan lutut, dengan pemain berusia 22 tahun itu kemudian diganti.

Tetapi Pochettino tidak bimbang tentang bintang utamanya, yang akan menjadi kekurangan besar ketika bertemu City nanti.

"Dia mengalami kecederaan ringan," kata Pochettino kepada Canal Plus. "Saya rasa tidak banyak, kami harap ia tidak serius.


"Saya tidak fikir dia berada dalam bahaya untuk hari Rabu. Ini hanya kecederaan ringan. Itu tidak memberi kami kesan [bahawa dia akan terlepas perlawanan bertemu City].

"Kylian tenang ketika diganti, walaupun mengalami kesakitan."