Gandingan Chelsea, Timo Werner dan Kai Havertz, memerlukan keperibadian yang kuat untuk berjaya di Stamford Bridge, menurut Kevin Kuranyi.

Bintang Jerman, Werner dan Havertz sama-sama bergabung dengan Chelsea pada awal musim, masing-masing dari RB Leipzig dan Bayer Leverkusen, di tengah jangkaan yang tinggi tetapi ini merupakan permulaan yang mencabar bagi pasangan itu dalam Liga Perdana Inggeris (EPL).

Setelah menjaringkan 28 gol dalam Bundesliga dan 34 di semua pertandingan musim lalu, Werner telah menjaringkan gol dalam 11 kali dan memberikan sembilan assist untuk Chelsea musim ini, termasuk enam gol EPL.

Havertz -- yang menjadi pemain luar termahal Chelsea menjelang kempen 2020-21 -- telah menunjukkan sekilas kualitinya dengan enam gol dan enam assist, walaupun dia telah banyak berjuang.


Bekas penyerang Jerman, Kuranyi, menyokong pasangan itu untuk menemui semula penampilan terbaik mereka di London.

"Tentu saja mereka bermain di tingkat yang sangat tinggi di Jerman," kata pemain antarabangsa Jerman, Kuranyi, 52 kali, yang bermain untuk Stuttgart dan Schalke di Bundesliga, kepada Stats Perform News.

"Tetapi jika anda bermain di kelab seperti Chelsea ... saya bercakap dengan beberapa rakan yang bermain di Chelsea sebelumnya dan di sana sangat penting untuk memiliki keperibadian yang kuat untuk bermain di sana.

"Mereka adalah pemain muda, seperti Havertz - dia berada di langkah pertama kariernya. Dia membuat langkah besar dan besar sehingga dia memerlukan masa untuk menjaga kualitinya di Chelsea.

"Saya rasa tahun pertama sangat penting untuk belajar banyak, berusaha melakukan yang terbaik, tetapi pada tahun kedua dan ketiga akan jauh lebih baik."