SERBIA 1 WALES 1

Chris Coleman memuji usaha pemain Wales walaupun meraih seri kelima berturut-turut selepas terikat 1-1 menentang Serbia dalam kelayakan Piala Dunia zon Eropah di Stadium Red Star, awal pagi tadi.


Buat kali keempat dalam kempen Kumpulan D, Wales gagal memperoleh tiga mata selepas mendahului perlawanan, dengan Aleksandar Mitrovic -- juga di Cardiff pada November -- menjadi duri dalam daging menerusi gol penyamaan selepas jaringan penalti Aaron Ramsey.

Tetapi Coleman menganggap ia keputusan yang baik selepas beraksi tanpa pemain bintang, Gareth Bale, apabila mereka terus menghidupkan peluang untuk beraksi dalam Piala Dunia.

"Ia adalah satu mata yang besar," katanya kepada Sky Sports. "Tetapi kami mendahului 1-0, mereka tidak lakukan percubaan bertubi-tubi ke arah Wayne Hennessey.

"Anda menjangkakan perlawanan yang sukar di sini tetapi kami mempunyai peluang 90 minit. Anda tidak akan datang ke sini dan bermain bola sepak secara terbuka, kami berbuat demikian sebelum ini dan anda tahu apa yang berlaku. Kami kalah 6-1.

"Saya tidak boleh menyalahkan pemain, mereka bekerja begitu keras. Joe Ledley tidak bermain untuk tiga bulan dan dia memberi saya 90 minit, luar biasa.

"Kami berada di sini sebelum ini, kami tidak boleh jamin. Kempen lepas kami menyaksikan mereka keluar tetapi ia di mana kami berada pada masa ini.

"Saya fikir kami mempunyai peluang yang lebih baik. Mereka mempunyai satu atau dua peluang tetapi secara keseluruhan, kami tidak berdiri hanya menggigit kuku."

Wales kekal empat mata di belakang Serbia, yang terikat 12 mata dengan Republik Ireland di bahagian atas kumpulan itu.