Julian Nagelsmann menegaskan tidak ada perbincangan dengan Bayern Munich ketika dia menjelaskan kontraknya dengan RB Leipzig berlangsung hingga 2023.

Hansi Flick telah sangat berjaya sejak memegang jawatan di Bayern, tetapi hubungan yang tegang dengan pengarah sukan, Hasan Salihamidzic, telah menimbulkan spekulasi mengenai masa depannya selepas berakhirnya musim ini.

Di tengah hubungan dengan kekosongan yang akan datang dengan pasukan kebangsaan Jerman, Flick secara samar-samar mengatakan setelah tersingkir daripada Liga Juara-Juara (UCL) di tangan Paris Saint-Germain (PSG) semalam, "Saya mempunyai kontrak dengan Bayern tetapi anda selalu berfikir tentang bagaimana masa depan kelihatan dan jika semuanya berjalan lancar dan luar biasa di sini."

Lothar Matthaus mendakwa Bayern sudah 'berbincang sedikit' dengan Nagelsmann untuk mengambil alih pasukan, jika Flick meninggalkan pasukan.

Namun, ketika berbicara kepada media pada hari Rabu, bos Leipzig menafikan telah mengadakan perbincangan seperti itu dengan penyandang juara Bundesliga itu.

"Ada dan tidak ada perbincangan dengan Bayern. Saya tidak tahu dari mana Lothar mendapat maklumat ini. Ini tentu juga berlaku untuk penasihat saya, tidak ada juga perbincangan," kata Nagelsmann.

"Saya belum bercakap dengan kelab kerana tidak akan ada perbincangan. Saya masih mempunyai kontrak dengan RB hingga 2023."


Nagelsmann bercakap menjelang perlawanan Leipzig menentang bekas majikannya, Hoffenheim Jumaat ini.

Permainan tersebut memberi peluang kepada tuan rumah untuk meningkatkan tekanan kepada pendahulu Bayern dalam perlumbaan merebut kejuaraan; jurang berada pada lima mata dengan beraki enam perlawanan untuk dimainkan musim ini.

"Kami masih memerlukan lapan mata untuk ini menjadi musim paling berjaya dalam sejarah kelab," kata Nagelsmann menjelang musim kedua.

"Kami harus memenangi permainan kami. Kami hanya memfokuskan diri kepada diri sendiri untuk mendapatkan sebanyak mungkin mata. Kemudian kami akan melihat sama ada Bayern kehilangan mata atau tidak. Biasanya, itu tidak akan berlaku.

"Sekiranya kami menduduki tempat kedua maka ia masih musim yang luar biasa.

"Kami masih mempunyai ruang untuk berkembang sebagai satu pasukan dan kami telah menjalani musim yang sangat konsisten walaupun kami memiliki begitu banyak pemain muda di barisan kami. Kami sudah bagus, anda sudah melihatnya. Sekiranya kita sekarang dapat pergi dari yang baik ke hebat maka kita akan lebih gembira. "