LeBron James akan mengetepikan nombor jersi 23 untuk sekali lagi menyarung jersi nombor enam, seperti ketika bersama Miami Heat.

Legenda NBA, James, tidak asing dengan nombor 23, menggunakan jersi itu ketika bersama Cleveland Cavaliers dan kini bersama Los Angeles Lakers.

Tetapi nombor enam yang digunakan James di antara 2010 dan 2014, menyaksikan dia meraih banyak kejayaan.

James merupakan juara dunia kali, dua kali diangkat sebagai MVP Finals di Miami, secara purata meraih 26.9 mata setiap perlawanan -- hanya di belakang Kevin Durant (29.0).

James juga akan memakai enam untuk 'Tune Squad' dalam filem yang akan datang 'Space Jam: A New Legacy'.


Pemain berusia 36 tahun itu dilaporkan bermaksud menukar nombor jersi bersama Anthony Davis -- yang menggunakan 23 ketika bersama New Orleans Pelicans -- sebelum menyertai Lakers pada tahun 2019 tetapi mengalami komplikasi. Davis kekal dengan jersi nombor tiga.

James sekadar beraksi dalam 45 perlawanan -- paling sedikit dalam kariernya -- pada tahun 2020-21 kerana kecederaan, sementara Davis hanya sekadar beraksi dalam 36 permainan.

Bekas bintang Heat, James, telah menarik diri daripada Sukan Olimpik Tokyo, memilih untuk mempromosikan filemnya setelah musim berakhir.