Manchester United telah meningkat sejauh mana mereka bersedia untuk memenangi piala, menurut bintang, Bruno Fernandes.

The Red Devils menamatkan saingan sebagai naib juara Liga Perdana Inggeris (EPL) musim lalu, merekodkan empat kali berturut-turut dalam kelompok empat terbaik buat pertama kali sejak 2013, tetapi mengalami kekecewaan dalam penentuan penalti ketika bertemu Villarreal dalam final Liga Europa.

Ole Gunnar Solskjaer memperkuatkan pasukan menjelang musim baru, mendapatkan khidmat Jadon Sancho dari Borussia Dortmund dan telah bersetuju dengan perpindahan Raphael Varane dari Real Madrid.

Dengan dua penambahbaikan yang diperlukan pasukan, Fernandes, yang menjaringkan 18 kali dan melakukan 12 assist dalam saingan liga musim lalu, teruja dengan ancaman dimiliki United musim depan.

"Kami berpeluang memenangi apa sahaja yang kami mahukan, atau di mana sahaja kami berusaha untuk menang, kerana saya fikir musim lalu, kami tidak kurang bernasib baik tidak menjulang sebarang gelaran," kata Fernandes, yang memimpin carta Liga Perdana Inggeris dengan mencipta 95 peluang bagi musim 2020-21.

"Kami mara ke final Liga Europa tetapi malangnya kami tidak menang. Tetapi, dengan adanya perpindahan atau sebaliknya, Manchester United akan selalu menjadi lawan yang sukar, kami akan berusaha memenangi setiap pertandingan yang kami sertai."



Fernandes menjaringkan 28 kali buat United dalam semua pertandingan, rekod terbaik pemain tengah buat kelab Liga Perdana Inggeris (EPL) dalam satu musim, mengatasi 27 gol yang dilakukan Frank Lampard untuk Chelsea pada musim 2009-10.

Sekiranya bintang United memerlukan lebih banyak pertolongan daripada rakan sepasukannya, dia menjangkakan ia akan menyusul bagi musim akan datang.

"Saya bangga dengan apa yang telah kami lakukan kerana sudah tentu kami mahu memenangi trofi dan kami tahu kami mempunyai peluang, dan kami mempunyai keupayaan untuk memenangi trofi," tambahnya.

"Tetapi saya melihat peningkatan pada pasukan, mentaliti pasukan, pada kualiti pasukan.

Dan saya fikir pasukan akan bertambah baik musim ini dan kami naik, lebih baik dan lebih baik, hari demi hari, dan sekarang ini adalah musim baru, peluang baru untuk memenangkan sesuatu dan melakukan sesuatu yang berbeza."