JUVENTUS 3 SAMPODRIA 2

Massimiliano Allegri mengesahkan Paulo Dybala dan Alvaro Morata akan terlepas pertembungan Liga Juara-Juara (UCL) dengan Chelsea berikutan kecederaan yang dialami ketika menentang Sampdoria, malam tadi.


Bianconeri terpaksa membayar harga mahal dalam usaha mencatat kemenangan kedua Serie A berturut-turut itu apabila Dybala dan Morata terpaksa diketepikan dalam perlawanan Kumpulan H berdepan juara bertahan tersebut.

Dybala menghasilkan gol pembukaan dalam kemenangan 3-2 untuk Juve mendaki ke tangga kesembilan Serie A, lapan mata di belakang pendahulu, Milan.

Namun, Allegri tidak kelihatan terlalu gusar dengan ketiadaan dua penyerang itu.

"Kami akan kaji bagaimana cara untuk menentang Chelsea tanpa Dybala dan Morata," katanya.

"Ini bukan satu perlawanan penentuan. Perlawanan paling utama untuk layak ialah ketika berjumpa Zenit."

Manuel Locatelli juga berkongsi kepada DAZN mengenai situasi Dybala: "Saya harap ia tidak serius. Dia adalah juara hebat kami dan kami berharap dia akan kembali secepat mungkin."

Ia adalah satu kemenangan yang tidak begitu meyakinkan apabila Juve tidak kelihatan seperti pencabar utama dalam penggal kedua Allegri.

Sepakan penalti Leonardo Bonucci melebarkan kelebihan mereka sebelum Maya Yoshida merapatkan jurang sebelum separuh masa pertama berakhir.

Locatelli kembali meletakkan Juve berkelebihan dua gol tetapi jaringan Antonio Candreva pada minit ke-83 mencetuskan situasi cemas kem rumah.

"Kami semua bertanggungjawab, kami tahu apa yang harus dilakukan di atas padang dan saling membantu. Perkara asas hari ini adalah untuk menang," kata Locatelli.

"Apa yang berlaku di bilik persalinan akan di sana, kami sedia mematuhi arahan jurulatih dan perlu kembali fokus."