Timo Werner mengakui bahawa dia tidak dapat memiliki banyak keluhan walaupun sekali lagi tidak bernasib baik kerana dia memainkan peranan penting untuk Chelsea tanpa menjaringkan gol dalam kemenangan 2-1 ke atas Leicester City.

Hanya empat hari selepas tewas kepada Foxes dalam aksi final Piala FA, Chelsea naik ke tangga ketiga di Stamford Bridge.

The Blues mengawal nasib mereka dalam persaingan untuk layak ke Liga Juara-Juara (UCL), pertandingan yang bakal mereka beraksi di final penghujung bulan ini.

Werner sudah pasti akan memainkan peranan besar dalam perlawanan menentang Manchester City, tetapi nasibnya mula menunjukkan perubahan dalam perlawanan ini.

Sebelum gol pembukaan Antonio Rudiger, dua jaringan Werner telah ditolak -- satu kerana berada dalam kedudukan ofsaid, satu lagi kerana bola terkena tangan -- dan satu rayuan bagi mendapatkan sepakan penalti tidak layan pengadil.

Penyerang itu akhirnya berjaya mendapatkan sepakan penalti, Jorginho bertindak untuk menyempurnakan sepakan sebelum Kelechi Iheanacho meledak gol sagu hati buat Leicester.

Tetapi Werner sekadar hanya mempunyai enam gol dalam Liga Perdana Inggeris (EPL).

"Saya berasakan separuh masa pertama adalah gambaran sepanjang musim bagi saya hingga sekarang," kata Werner.


"Saya, setiap masa, sudah dekat tetapi pada akhirnya tidak begitu bernasib baik. Saya fikir mungkin ini adalah musim paling malang yang pernah saya miliki, kerana ia tidak mungkin lebih teruk.

"Sebagai contoh, ofsaid, baiklah buat kali ke-10, saya tidak tahu sejauh mana jaraknya, maka hukuman yang jelas untuk kami. Tentu saja saya terkejut [ia tidak diberikan] kerana bagi saya ia adalah hukuman yang jelas.

"Dan kemudian yang pertama, saya mahu membuat tandukan dan saya mendapat sedikit tolakan dan meletakkan lengan saya keluar dan kemudian bola bergerak tepat ke lengan saya.

"Saya tidak tahu [itu akan ditolak] kerana saya berasakan sentuhan di tangan saya tetapi tidak menyedari bagaimana keadaannya. Anda melihatnya di gambar bahawa saya ditolak dari belakang dan kemudian bola tersentuh lengan saya.

"Sungguh malang sepanjang musim. Apabila anda mempunyai musim seperti ini, anda sangat tidak bernasib baik namun berada dalam aksi final UCL dan mungkin mara ke UCL tahun depan, semuanya bagus."