David Moyes menyatakan kegembiraannya melihat West Ham layak ke peringkat kalah mati Liga Conference Europa tetapi memberi amaran kepada pasukannya bahawa tugas itu belum selesai selepas kemenangan 2-1 ke atas Anderlecht.

The Hammers menewaskan kelab Liga Pro Belgium itu di Stadium London awal pagi tadi hasil jaringan Said Benrahma dan Jarrod Bowen, dalam perlawanan yang dicemari oleh gangguan di ruang penonton.

Kemenangan itu mengukuhkan kedudukan West Ham di puncak Kumpulan B dengan empat kemenangan daripada empat perlawanan, enam mata di hadapan kelab Denmark, Silkeborg.

Selepas pasukan Moyes menamatkan saingan di tempat pertama menuju terus ke pusingan 16 terakhir, dan naib juara musim lalu itu perlu berpuas hati dengan pusingan play-off tambahan dengan pasukan tersingkir daripada Liga Europa, Moyes memberi amaran bahawa masih ada kerja yang perlu dilakukan.

"Saya sangat gembira kami layak ke peringkat seterusnya," katanya. “Perkara yang penting ialah sentiasa berada di Eropah selepas Krismas.

“[Tetapi] prestasi Silkeborg pada masa ini nampak satu masalah memandangkan gol yang mereka jaringkan, jadi kami masih memerlukan satu mata untuk menjadi pemenang peringkat kumpulan.


"Mudah-mudahan kami boleh melakukannya tetapi kemenangan ini amat penting. Kami berhak untuk menang, tetapi kami menjadikannya lebih sukar untuk diri kami sendiri daripada yang sepatutnya."