Thomas Tuchel tidak sabar menantikan pertempuran antara Romelu Lukaku dan Virgil van Dijk ketika Chelsea bertandang ke Liverpool awal pagi esok.

Lukaku, yang menyertai semula Chelsea bulan ini, memahat debut yang keduanya dengan gol ketika mengatasi Arsenal.


Pemain kebangsaan Belgium itu dijangka bakal berdepan pertahanan Liverpool, Van Dijk, dalam apa yang dijanjikan akan menjadi pertarungan menarik di Anfield.

Ketua jurulatih Blues, Tuchel yakin penyerang akan menampilkan aksi terbaik ketika berdepan pertahanan kebangsaan Belanda itu, yang kembali pulih daripada kecederaan yang dialami sebelum ini.

"Saya menantikannya; saya rasa ramai peminat bola sepak menantikan pertempuran itu," katanya.

"Bagi Romelu, ini adalah cabaran besar. Dia memiliki permulaan yang sangat baik, jadi sekarang kami sedang memperincikannya, menghubungkan permainannya dengan pemain lain untuk beraksi lebih baik dan lebih baik.

"Tekanan berterusan esok di Anfield, tetapi kami mengetahui kami mendapat pemain yang hebat dan berpengalaman. Dia suka persaingan seperti ini.

"Liverpool dengan Van Dijk berbeza. Kehadirannya membuatkan semua pemain di sekitarnya berasa lebih selesa dan kuat. Mereka mempunyai peningkatan besar dari bulan Mac yang lalu."