Pengurus Chelsea, Thomas Tuchel tidak tahu kemampuan pemainnya berikutan keputusan seri 1-1 menentang Brighton and Hove Albion awal pagi tadi.

The Blues kelihatan di landasan untuk memperoleh tiga mata di hadapan Liverpool selepas Romelu Lukaku meledak dua gol dalam dua perlawanan, namun Seagulls berjaya merampas satu mata hasil tandukan Danny Welbeck.

Chelsea kini telah kehilangan 11 mata daripada kedudukan utama dalam Liga Perdana musim ini -- lebih banyak daripada yang mereka lakukan pada keseluruhan musim lalu (10).

Juara Eropah itu tanpa beberapa pemain pasukan utama akibat COVID-19 dan kecederaan, dengan Reece James dan Andreas Christensen menambah kesengsaraan Tuchel selepas mengalami masalah ketika berdepan pasukan kendalian Graham Potter di Stamford Bridge.

"Kami tidak tahu apa yang boleh kami tuntut daripada pemain selepas kecederaan lama dan COVID-19; Saya tidak tahu apa yang mereka mampu lakukan," kata Tuchel yang kelihatan kecewa kepada Amazon Prime.

"Kami masih lagi berusaha dan perlu menyesuaikan diri dengan tuntutan dalam situasi ini. Saya tahu apa yang diperlukan. Kami telah bersaing sebaik mungkin untuk kemenangan menentang Brighton tetapi saya tidak tahu apa yang boleh saya harapkan daripada pemain saya sekarang."