Legenda Manchester United, Gary Neville, berpendapat bekas pasukannya akan gagal layak ke Liga Juara-Juara tanpa Casemiro.

Skuad kendalian Erik ten Hag mengesahkan kedudukan empat teratas dengan kemenangan 4-1 ke atas Chelsea awal pagi tadi, Casemiro membuka jaringan dalam perlawanan itu dengan tandukan pada minit keenam.

The Red Devils kini akan kembali ke Liga Juara-Juara musim depan selepas terlepas kejohanan kempen ini. Neville telah mendakwa bahawa pasukan kendalian Ten Hag tidak akan mencapai kejayaan tersebut tanpa Casemiro. Dia memberitahu Sky Sports,

"Tanpa Casemiro, United tidak akan kembali ke Liga Juara-Juara."

Casemiro tiba di Manchester United dari Real Madrid musim panas lalu dengan harga GBP70 juta. Pemain Brazil itu dianggap sebagai salah seorang pemain tengah bertahan terbaik Eropah. Namun dia telah lebih daripada itu untuk pasukan Ten Hag, malah menyumbang kepada serangan.

Bekas pemain tengah Real Madrid itu telah membantu Manchester United mengukuhkan kedudukan mereka dalam pertandingan kelab elit Eropah. Dia telah menjaringkan tujuh gol dan memberikan enam bantuan dalam 49 perlawanan dalam semua pertandingan.