Raheem Sterling menamatkan kemarau jaringan selepas Manchester City menghampiri peluang ke peringkat berikutnya dalam saingan Liga Juara-Juara dengan merakamkan kemenangan 4-1 ke atas Club Brugge.

Pemain gantian separuh masa kedua, Sterling, yang menjadi pemain yang tersisih di Stadium Etihad sejak mengisytiharkan terbuka untuk berhijrah, menjaringkan gol buat pertama kali sejak Ogos dalam perlawanan yang berakhir untuk selesa buat skuad kendalian Pep Guardiola, yang melonjak ke puncak Kumpulan A.

Phil Foden meletakan City mendahului dalam tempoh 15 minit pertama permainan, namun jaringan sendiri John Stones membenarkan pelawat menyamakan kedudukan sementara kegagalan tuan rumah untuk melanjutkan peluang dalam sehingga tamat separuh masa pertama.

Bagaimanapun, tewas 2-0 kepada Crystal Palace hujung minggu lalu, City menemui jalan untuk menembusi pertahanan lawan dapat memastikan tiga mata diperoleh hasil jaringan Riyad Mahrez, Sterling dan Gabriel Jesus -- cukup untuk melintasi Paris Saint-Germain, yang terikat 2-2 dengan RB Leipzig.