Penjaga gol Zack Steffen telah menandatangani kontrak baharu di Manchester City dan segera berikrar untuk mengekalkan tekanan ke atas Ederson.

Pemain antarabangsa Amerika Syarikat Steffen telah bersetuju dengan syarat perjanjian baharu yang akan mengekalkannya bersama City sehingga Jun 2025.

Pemain berusia 26 tahun itu menyertai City pada Julai 2019 dan menghabiskan sebahagian besar musim 2019-20 secara pinjaman dengan kelab Bundesliga, Fortuna Dusseldorf, di mana dia tidak dibolosi dalam dua perlawanan, melepaskan 36 gol dan menafikan 64 percubaan lawan.

Sejak kembali ke City penampilannya sebahagian besarnya terhad kepada pertandingan piala dan dia terlibat dalam skuad utama yang memenangi Piala EFL musim lalu.

Dia telah membuat dua penampilan Liga Perdana untuk City, melepaskan satu gol dan mengekalkan satu rekod tanpa bolos.

"Ini adalah saat yang hebat untuk saya – saya sangat gembira dapat memberikan masa depan saya kepada Manchester City," kata Steffen kepada laman web City.

"Pada pendapat saya, ini adalah pasukan terbaik dalam bola sepak dunia, dengan pengurus terbaik dan persediaan kejurulatihan terbaik. Ia adalah satu keistimewaan untuk berada di sini dan menyumbang kepada pasukan ini mencapai sasarannya.


"Saya rasa saya belajar setiap hari dan sudah pasti saya bertambah baik sebagai penjaga gol sejak datang ke sini. Saya menyumbang kepada kejayaan kami musim lalu, yang merupakan pengalaman yang menakjubkan.

"Saya mahu terus mendorong Ederson setiap hari dan mengambil peluang saya apabila mereka tiba."